Wednesday, January 7, 2009

Diriku....

Hidup ni singkat jer...
So bagi aku ia sepatutnye amat bermakna...
Punya segalanya yang diimpikan selama ini...
Keluarga yg amat memahami diri ini...
And kerjaya yang diidamkan selama ini...
Tapi...
Masih ada kekurangan & kekosongan dalam diri...
Mungkinkah aku terlalu cemburu melihat kebahagiaan orang laen?

Tapi aku bukan tak bahagia....
Aku bahagia....
Atau mungkin aku belum puas dgn apa yg aku miliki sekarang?
Apa lagi yang belum cukup????
Aku sudah punya keluarga sendiri...

Sebuah keluarga yg mmg aku impikan selama ini...
Punya suami yang memahami serta bersabar dgn kerenah aku...
Punya anak yang comel...
Punya kerjaya....
Hmmmm....kerjaya????
Puaskah aku dgn kerjaya aku skrg...????
Entahlah...Aku sendiri pun tak pasti....
Bagaimanapun..aku masih bersyukur...
Kerna aku punya keluarga dan kerjaya...

Aku harus bersyukur dgn segala apa yg aku ada hari ini....
Yang paling penting, aku harus menghargai segala apa yang aku perolehi buat masa ini....

2 comments:

  1. Salam buat saudara ku azira ( eceh jiwang gak..hehe)

    rasa kosong dan kekurangan...??
    itulah kunci kepada segala kunci wahai sahabat
    kunci yang rahsia dan amat rumit
    rasa kosong itulah rasa ketuhanan
    rintihan jiwa menginginkan
    perkenalan dengan erti cinta 'tuhan'
    perkenalan dengan erti diri

    wahai saudara ku azira
    bingkisan ini sekadar perkongsian
    jiwaku dan jiwamu
    jiwaku dan jiwa Dia
    dan
    Hanya DIA

    fuhh ntah jiwang haku nie:)
    atikah

    ReplyDelete
  2. salam kembali...
    terima kasih buat saudari suri kerana sudi meluangkan sedikit masa bg memberi komen ...
    ya... mmg benar apa yg saudari katakan...
    rasa kosong itulah rasa ketuhanan...
    masih banyak lagi yang perlu dipelajari bagi mengisi segala kekosongan yang ada...
    mengisi ruang dlm diriku yg sepi...
    agar lebih dekat...
    lebih hampir dgn diri-Nya..
    InsyaAllah.... :-)

    ReplyDelete

Feel Free To Leave Your Comment Lor....