Tuesday, April 7, 2009

Kepuasan Bekerja

Kepuasan Bekerja???Apa yg aku fhm ttg artikel ni yer?
Hurmm... Knp tiba2 aku nk ckp ttg topik nie??
Adakah aku dh bosan dgn keje aku skrg?
Or mmg ada something yg blm dpt puaskan hati aku dlm bidang kerjaya aku skrg?
Entah la... mungkin juga sbb gaji??? Atau persekitaran opis aku skrg? Mungkin juga sbb lokasi tmpt kerja aku??
Aku rasa bkn sbb tu sgt kot... aku mcm tak dpt kepuasan kerja...
Mcm tak kena ngan minat aku...
Diri aku dh makin slow.. What I mean... tak aktif mcm dulu...
Ya.. Ya... Dulu satu hospital aku jelajah..
Now.. dtg pg. Msk opis, on komputer. Pastu ngadap komputer sampai ke ptg...
Taip data, wat analisis, send email to region... and bla..bla..bla...
Everyday ngadap paper work...
Mmg bosan..

Ish.. aku ni kena set balik mind aku nie...
Positif thinking is better rite...
Apa2 keje pun yg kita wat kita kena pupukkan minat...
Bru berjaya... cemerlang... tak la bosan...
Yer ker??


Aku alwizz teruja kalau dgr seseorg tu dpt tukar kerja ke bidang yg mereka minat.
Pas tu mereka tu jd lbh happy di bidang baru. Bidang yg mereka minat.
Yaaa.. dh dpt kerjaya impian... apa lagi yg nak kan..?
Aku hrp aku juga akan dpt job dlm bidang yg aku minati...
Tak perlu wat sesuatu yg pd dasarnya aku tak suka...
Kdg2 aku bosan.. aku mls bila terpaksa buat job yg aku tak minat...
Terpaksa jd seorg yg profesional... dlm hati...
"terima je lah... dah mmg keje hang...Selagi keje kat sini... buat je lah... itu tanggungjawab hang..."

Ini bkn bermakna aku tak bersyukur dgn job aku skrg. Bkn bermakna keje aku skrg nie tak bagus.. aku masih bersyukur dgn job aku skrg... Just aku inginkan sesuatu yg lbh baik... maybe 1 day aku akan perolehi apa yg aku impikan... InsyaAllah... Semoga Allah akan sentiasa tunjukkan jalan untuk aku.

No comments:

Post a Comment

Feel Free To Leave Your Comment Lor....