Monday, August 17, 2009

Saya Berasa Sungguh Kuciwa.... Huhuhuhuhu....

Bismillah... Assalamualaikum buat kawan2 blogger sekalian...
Wah... Ayat saya skema sikit pagi nie erk...
So, apa cerita saya yg terbaru yer?
Atau lebih tepat lagi... apa story saya and family... the latest one...

Okeis... Last weekend we all dgn suka ati telah ke Pulai Spring Resort, Johor Bharu.
Saya punye Family Day telah diadakan disana...
" Wow.. Best nyer..." Sure itu yg kawan2 akan katakan kan?
Saya and hubby pun macam tu gak...

Namun, akhirnya kami kuciwa...
For me last year punyer Family Day lagi best...
Why? Kenapa????

Well, 1st sekali yg buat saya kuciwa... frust yg teramat sgt ialah...
Family saya and family staff yg lg sorang kena kongsi apartment...
Not a big apartment...
Apartment nie ada 2 bilik... so we all kena kongsi sorang satu bilik...
Ruang tamu, ruang makan and toilet kitorang kena kongsi...
Bayangkan lah... betapa terkongkongnya selama 2 malam kat sana...
Pergerakan serta perbualan saya serta suami seolah terbatas..
Mana tak nya, kami duduk satu rumah dgn family lain yg bukan muhrim pun...
Huhuhuhu... Cuba korang bayangkan....

Entah la, mcm mana diaorg blh terpikir bagi kami tinggal mcm nie...
Member saya sendiri pun tak berpuas hati...
Namun apakan daya, kami sudah travel jauh untuk join this Family Day...

Yg membuatkan kami semakin tak puas hati ialah, kunci yg diberi hanya satu.
Ini menyusahkan pergerakan kami 2 keluarga...
Setiap kali saya sekeluarga keluar, saya terpaksa menyusahkan keluarga satu lagi bila kami nak masuk rumah...
Hurm... dah la kami nie masing2 ada anak kecik...
Sabar jer lah...

Apa lg yg membuat aku frust giler ialah....
Last year, semua staff dpt hadiah. Lucky draw adalah sebagai hadiah tambahan.
Tp tidak utk tahun nie.
Sewaktu pendaftaran hanya ada sesetengah org jer yg dpt hadiah utk cabutan.
Yg mendapat kertas TIADA mmg tak mendapat sebarang hadiah...
Kononnya kitorg akan dpt hadiah pada malam dinner...
So kitorg kena tunggu mlm dinner. Setelah penat menunggu sehingga ke akhir acara,
hanya 10 cabutan jer yg dibuat...
Bayangkan staff yg ramai, tp cabutan utk 10 org jer...
Aduh... frust giler lah...
Mmg saya mengaku, saya frust tersangat malam tue.
Sepatutnya mereka lebih adil seperti tahun2 lps....

Oklah,
Next post saya akan buat entry ttg Family Day yg tak best nie key...
Semoga berjumpa lagi di post yg akan datang...
Adioos!!!!!


No comments:

Post a Comment

Feel Free To Leave Your Comment Lor....