Tuesday, November 30, 2010

Alif dah naik walker?


Alhamdulillah, Alif dh boleh naik walker.
Rasa lega sikit. Bukan apa, bila Alif dh boleh naik walker, nk memasak pun senang.
X der lah terkejar2 bila Alif nangis.
Skrg, letak jer Alif dlm walker pastu tarik letak kat pintu dapur.
Bg dia nmpk mama dia. Sambil masak main acan dia. So sempat gak saya nak masak.



Mmg ada jugak isu pasal walker yg saya terbaca masa jenguk blog kawan2 yg lain. Tapi saya tetap memilih utk letakkan Alif dalam walker. Ali dulu pun saya letak dlm walker jugak. Ni pun Alif guna walker lama jer... Walker nie hadiah dr kakak saya masa saya lahirkan Ali. So kira walker ni dh 2 thn la..
So far, Alhamdulillah masa Ali guna walker ni dulu pun x prn la jd perkara yg x diingini.
Walau letak Alif dlm walker, saya tetap akan selalu monitor. X tinggalkn mcm tu jer.
Bukan apa, abg dia Ali suka pijak kat tepi walker tue. Risau gak takut terbalik.



So far alhamdulillah. Alif dh blh biasakan diri ngan walker tue. Dia pun dh boleh tolak2 bg walker tu berjalan.
Tp bkn ke dpn.. Ke blkg. Hahhahaha... Lesen L pun blm lps... :)
Apa pun saya happy bila tgk Alif happy naik walker nie..


3 comments:

  1. haah kita pun ada baca naik walker tk elok, senang dan terdedah pada kemalangan, lg satu ada org ckp nk ajar dia jalan tk elok pakai walker, tp kita pun letak je fakhri dalam walker, kalau tk naik walker lagi nk ke depan je, laju plak tu sampai terhantuk. Kena tgk je la dia naik tu , InsyaAllah tkde apa, awal btl alif pandai naik walker ye kak....

    ReplyDelete
  2. Itulah, ramai ckp mcm tu. Masa ali dulu pun akak dh masukkan dlm walker masa dia umur 4 bln. Kira agak bdn dia dh keras la..Alhamdulillah, sekarang dh pandai gerakkan walker keliling umah.. :) I'Allah, kalau kita slali monitor x ada apa2..

    ReplyDelete

Feel Free To Leave Your Comment Lor....