Tuesday, January 25, 2011

Pemergian Bapa Mertuaku ke Rahmatullah

Assalamualaikum...
Sudah lama saya x berceloteh di sini...
Lebih kurang 3 minggu dah saya x update blog...
Macam2 perkara telah berlaku...
Macam2 cerita nak dicoretkan...
Tak tahu nak mulakan dari mana.

Gambar terakhir arwah abah semasa menerima rawatan di HKL

Pada tanggal 19 Jan 2011, lebih kurang jam 7 pm... Saya menerima panggilan dr my hubby memberitahu berita sedih pemergian bapa mertuaku Onn Bin Shafiee ke Rahmatullah di wad neuro HKL...
Pemergiannya begitu terasa. Sehingga ke saat ini, air mataku pasti akan berlinang bila teringatkan arwah abah.
Al-Fatihah ku sedekahkan pada arwah abah setiap kali ku teringatkannya.. Semoga rohnya sentiasa tenang di sana.

Terkilan rasa hati nie bila saya tidak berada di hospital bersama MIL, my hubby & adk2 ipar yg lain di saat arwah abah menghembuskan nafasnya yg terakhir.
Saya masih di rumah MIL bersama anak2 & biras serta anaknya... Dan kami bercadang ke HKL slps maghrib.
Namun bkn rezeki kami utk berada disamping arwah abah disaat arwah menghembuskan nafas terakhir...
Akhirnya kami menunggu di rumah sehingga jenazah abah sampai ke surau Flat Sri Kota uk dimandikan serta dikafankan sblm dibawa pulang ke kampung Parit Hj Ibrahim, Batu Pahat, Jhr.

Dan bertambah terkilan bila saya x dapat menziarahi kubur arwah abah sblm pulang ke Bangkok...
Sedih x dapat membacakan surah Yasin di tepi kubur abah...
Sedih terpaksa meninggalkan MIL & adk dlm keadaan semua masih bersedih di atas pemergian arwah abah...
Semoga semua tabah di atas pemergian arwah abah..

Al-Fatihah buat arwah abah...
Semoga rohnya bersemadi dengan aman & tenang di sana...
Dari Allah kita datang... KepadaNya jua kita kembali...
~Al-Fatihah~


2 comments:

Feel Free To Leave Your Comment Lor....