Tuesday, February 3, 2009

Semburan Asap Denggi....



Hmmm... dah lama aku tak menulis dlm blog nie erk..
entah la.. nak kata malas pun ada...
tak ada masa pun ada...
but today.. aku nak luang gak sikit masa tuk nulih kat blog aku nie..
kalau dilayan malaih aku nie... teruk nnti...
hehehehe... biasa la.. bila penyakit malaih tu dh bertapak kat dlm diri... mula la susah nak ilang....

Well petang semalam.. tgh aku best2 lepak kat umah ngan anak aku...
my husband keje.. aku plak cuti ari wilayah....
best giler... coz aku dpt luangkan lbh byk masa ngan anak aku...

Ok.. sambung balik citer td...
tgh syok aku dok lepak... anak plak baru jer bgn tido...
time tue dh kat kul 6 dh...
tiba-tiba....

"Perhatian... Perhatian...
Kepada semua penghuni pangsapuri seksyen 7...
Blok 17 hingga blok 37...
Kami dr pihak Kementerian Kesihatan negeri Selangor akan membuat semburan dr tingkat ke tingkat...
kepada semua penghuni diminta turun ke bawah...
simpan semua mknan & mnman di dlm tempat yg bertutup...
buka semua pintu rumah...
sila berikan kerjasam kepada pihak kami...
semburan akan dimulakan pada jam 6.30 ptg...
Terima Kasih"

Hah???
Camna nie...
apa yg ada dlm kepala otak aku just anak aku...
camna aku nak larikan anak aku...
last2 aku kol husband aku, suruh dia balik...

Husband aku balik jer...
kami still lepak2 kat dlm umah lagi...
blok sblh dh start sembur dh..
tinjau punya tinjau... aku ngan husband tgk x leh jd nie...
jp gie asap sure penuh umah...
last2 kami pun siap2 and cabut kua...
cian plak kat baby takut dia tersedut asap tue nnt...
tak pasal2 kena kua ronda2 time maghrib...
hehehhehe.... :-)

Setengah jam kemudian.....

Lor... tak abih sembur lagi rupanya...
hmmm... lambat lg ker???
tension aku...
so terpaksa la lepak dulu dlm kete....
dah la ujan...

After 15 minit....

Kami bertiga pun naik la ke atas...
konon leh masuk umah rehat2 jap sblm pi umah mak mertua aku anta anak...
tgk2 asap penuh satu umah...
Ya Allah... nasib baik kami lari kua td...
so terpaksa la husband aku ambik job baru...
iaitu... pencuci umah...
hehehehe... cian kat husband aku...
aku plak lepak kat tangga... ngan anak aku...
kat pukul 8.30 baru bleh masuk umah...
hai... nasib badan la kan...
kes denggi dh makin meningkat....
so kena la berhati2...
Mencegah lebih baik dari mengubati....

No comments:

Post a Comment

Feel Free To Leave Your Comment Lor....