Tuesday, December 14, 2010

Mision Mama & Ali (3rd day)


Alhamdulillah,
Anak2 baru jer tdo
Masing2 ssh betul nk tdo hari nie
Siang tadi pun dua2 org lelap sekejap jer
Ada la dlm 30 minit lbh

Dari ptg td saya nk update ttg Mission Mama & Ali (3rd day) hari nie
Sekarang baru mampu nak mengarang
Pada hal mata sudah mengantuk
Letih, seharian melayan anak2..
X sempat nak lelapkan mata sekejap pun siang tadi...

Oklah, back to da story..
Hari ni merupakan hari ke-3 saya melatih Ali potty training..
Alhamdulillah..
Dah nampak sinar2 kejayaan
Dah nampak sedikit perubahan

Sprt biasa lps mandi pg, saya x pakaikn pampers
Pesan pd Ali, nk kencing bgtau mama. Atau terus ke tandas
Slps b/fast dia dtg dkt saya sambil pegang 'anu' dia
"Ali nak kencing ka?"
Dia angguk sambil pegang 'anu' dia
Terus bawa masuk toilet. X lama dlm toilet dia dh kencing..
Wah seronok rasanya..
Setiap 1 jam saya akan update dia sama ada nk kencing atau x..

Tp...
Lps dia mkn nasi, saya tgh mkn nasi
Dia dtg dkt, sambil pegang seluar & kata
"Ma, Ayi berak ma.."
"Hah? Ali dah berak ker? Nape x ckp awal2 kat mama?"
Aduh... kelam kabut bawa dia masuk toilet.
Dah cuci semua, saya ingatkan dia kembali spy bgtau bila nk kencing @ berak.
Tup.. Tup.. "Ma.. Ayi kencing ma.."
Aduh.. Dia dh terkucil sikit dlm seluar..
Cepat2 bwa dia ke toilet... Hurm... Dua kali salin seluar lah hari nie..

Tp bila dia nak tdo saya pakaikan pampers..
Yerlah, kang dh tdo abis tilam basah...
Skrg train masa main jer x pakai pampers
Slps nie stop terus..

And lps mandi ptg td pun x pakai pampers
Dah nak masuk tdo td baru saya pakaikan pampers
Dh nmpk makin fhm dah.. Lega rasanya.. :)
Tp td dh pakai pampers pn dia still pegang 'anu' dia
"Ma.. Ayi nak kencing ma.."
"Ali kan dh pakai pampers nk tdo, x perlah. Kencing jer.."

Harap2 esok akan ada peningkatan yg lbh baik
Hope dh x kencing @ berak dlm seluar lngsng..
I'Allah.. Kita tunggu perkembangan potty training Ali hari ke-4 esok key..
Adios...


No comments:

Post a Comment

Feel Free To Leave Your Comment Lor....